Увійти

Український продукт на радіо - вичавлюємо з себе комплекс меншовартості

Останнім часом дуже часто потрапляю на дискусії щодо частки україномовного продукту на радіостанціях.
Одні кажуть, що нинішні 50% - це замало. Інші - забагато. А дехто - що вони взагалі умовні та не виконуються.
Є і у мене думки з цього приводу - хочу поділитися ними з вами.
 
Спочатку хочу вас спитати - чи не викликають у вас всі ці штучні обмеження УКРАЇНСЬКОГО ПРОДУКТУ В УКРАЇНІ відчуття якоїсь меншовартості та другорядності? Чому, власне, у своїй державі ми маємо підтримувати власний продукт від винищення, а не захищати його від вторгнення та нав'язування іншомовного контенту? 
 
Тому моя базова пропозиція - змінити підхід до формулювання і викладати ці обмеження у такій формі - на радіостанціях має звучати не більше 50% продукції іншомовного походження. 
 
Господарями радіоефіру мають бути українці! Вони не мають "долати обмеження" - вони мають бути тут основними гравцями і формувати основний ефір радіостанцій!
 
Власне, ми нічого не змінюємо принципово - ті ж 50 на 50. Проте, ідеологічно радіо має змінитися і базуватися на власному україномовному продукті.
 
Звичайно, через системні утиски, сьогодні якісної україномовної продукції може банально не вистачати... 
Власне, наші ЗМІ і створили цей дефіцит - багато молодих виконавців наслідують більш досвідчених і, щоб потрапити в ротацію, роблять більш комерційно вигідний продукт - російськомовний. Розуміючи, що з ним легше навіть на своїй території отримати ротацію. Це необхідно змінювати!
 
Розумію - зараз власники радіостанцій почнуть скиглити, що вони керуються виключно комерційною складовою і ставлять в ефір ту музику, яка популярна у аудиторії. У іншому випадку їх радіостанція стане нецікавою і втратить рекламодавців.
 
Хочу зауважити всім бізнесменам - або ви сьогодні підтримаєте країну та своїх виробників, або завтра ви втратите все, бо аудиторія плавно залишить ваші радіостанції та обере тих, хто правильно перепозиціонувався. Радіо ЕС, наприклад. Чому? Да все просто - люди змінюються, їх відношення, в першу чергу, до російськомовної попси стає радикально негативним. Можливо, ви цього не відчуваєте, проте ця тенденція буде з роками лише посилюватися - молодь нині абсолютно інша росте - з абсолютним розумінням підтримки національного продукту, з любов'ю до рідного, з патріотичним відчуттям реальності... І ті власники радіостанцій, які першими відчують подих нового вітру - будуть серед лідерів.
 
Більше того - підтримка національного продукту нині є у тренді, аудиторія через трагічні події на Донбасі більше симпатизує патріотично налаштованим брендам. 
 
Також я впевнений - російський продукт має зникнути з українського ринку! По-перше, він переважно дуже неякісний. По-друге - ми не маємо морального права популяризувати продукт країни, яка захоплює наші території та веде війну проти нас, яка роками знищувала нашу мову, наші цінності.
 
І ще хочу додати - я взагалі концептуально проти будь-яких обмежень - ротацію має отримувати більш якісний продукт, який має шанс стати популярним. І я впевнений - наші українські виконавці можуть створювати такий продукт - якісний та україномовний. Їм лише необхідно дати можливість його презентувати аудиторії, яка готова вибачати на перших порах якість, але отримувати свій, україномовний продукт. Згодом, відчувши можливість реалізації, молоді виконавці сворять власний якісний аудіоринок і тоді вже відсоток іншомовного контенту необхідно буде зменшувати до 25 відсотків ;)
 
Десь так ;)
 
Дякую за увагу і завжди готовий до дискусії!
SlavCha

Вячеслав Чапайкін

Філолог, фахівець з PR, SMM та інтернет-маркетингу.

Вношу свій посильний внесок в становлення нового шоу-бізнесу України - проєвропейського, професійного та високоякісного. Автор проекту "СПІВАКИ - справжня українська музика"

Сайт: www.s-production.kiev.ua

Я у соціальних мережах

Google Plus
Авторизуйтесь, щоб мати можливість залишати коментарі