Увійти

Про музичну посередність або чому деякі пісні ніколи не стануть хітами

Нещодавно протягом одного дня почув дві композиції, які наштовхнули написати цю статтю.
Почнемо з основ – всі, хто йде в шоу-бізнес – прагнуть популярності. І навіть якщо хтось каже, що для нього перш за все важлива творча складова – не вірте. Звичайно, кожний співак прагне створити або заспівати музичний шедевр, хіт, шлягер.
Але у цих артистів є менеджмент, який і прагне зробити з них комерційно прибутковий проект. А популярність саме і конвертується у прибутковість.
 
До речі, тут немає ніяких секретів – шоу-бізнес нічим не відрізняється від інших галузей бізнесу і тут так само є конкуренція, є бажання бути першим, є бажання бути успішнішим.
 
Особисто для мене очевидно – щоб успішно конкурувати у будь-якій галузі, необхідно створити якісний продукт. Звичайно, на етапі запуску продукту необхідно його рекламувати й просувати.
 
Але жодна людина не захоче повторно його отримати у випадку обману очікувань. Коли вам під виглядом цукерки спробують продати… ну, ви самі зрозуміли – щось неякісне і несмачне:)
 
Як все це стосується шоу-бізнесу? Безпосередньо! Зробіть якісну пісню і вона стане хітом!:) Хочете рецепт?;) Трохи згодом я почну публікувати власні думки щодо створення якісних пісень і їх просування.
 
А зараз я хочу зупинитися на протилежному – які ознаки того, що пісня ніколи не стане хітом.
 
Тут хочу дещо прояснити. Для мене хіт або шлягер – це популярний музичний твір у широкого кола слухачів. Це коли люди запам`ятовують мотив, слова. Коли підспівують на виступах, ставлять на рінґтони. Коли пам`ятають пісню протягом тривалого часу.
 
Звичайно, співак може досягти певного успіху з посередніми піснями. Може жодного хіта не заспівати за кар`єру. І вважатиме себе успішним, співаючи в клубах та на корпоративах. Що ж – це також шлях. І я нікого не збираюсь засуджувати.
 
Але я маю надію, що такі виконавці все ж таки мають амбіції і мають мрію не зникнути у безодню, а залишити після себе якесь надбання. Щось, що нагадувало б про них наступним поколінням.
 
Отже, чому деякі композиції приречені на забуття…
 
Помилка №1 (головна) – неякісні вірші! 
 
Пісня – це гармонійне поєднання віршів і музики. І, на мою думку, вірші відіграють визначальну роль!
 
Як же ж іноді соромно за вірші… Коли слухаєш дорослу людину, а вона співає таку нісенітницю, що просто жах! І все це з якоюсь серйозною емоцією, відеорядом. Люди, схаменіться! Вдумуйтесь в те, що хочете заспівати. Про що ви співаєте?
 
Що хочете сказати аудиторію, яку емоцію передати.
 
Мені здається, нині в Україні – дефіцит якісних авторів. Зокрема, україномовних віршів. Можливо, вони просто невідомі і їх треба розкрити? Шукайте.
 
Ще один рецепт – робіть фокус-групи. Збирайте аудиторію того віку, на яку розрахована ваша пісня, і заспівайте її для них. А потім вислухайте їх думку.
 
Деякі починаючі виконавці чи то заради економії, чи то через впевненість у власній ґеніальності, роблять усе самі. У такому випадку ризик зробити неякісний продукт шаленно зростає. Бо виконавець не може (або не хоче) оцінити себе адекватно.
 
Він не сприймає критики і робить помилки. Особисто я вважаю, що в українському шоу-бізнесі одиниці вміють уміло поєднувати 3 в 1.
 
До речі, є цікавий рецепт, як можна уникнути неґараздів з віршами – співайте іноземною мовою (якщо знаєте її, звичайно). Це буде виглядати переконливіше і модніше.
 
Помилка № 2 – неякісна музика.
 
Музика. На мою думку, вона допомагає розкрити зміст віршів. То ж вона як мінімум не повинна заважати. Тут також дуже багато неякісного.
 
Як думаєте, чому виконавці прагнуть співробітничати з відомими композиторами? Такими, як, наприклад, Ігор Крутий та Костянтин Меладзе?
 
Бо такі люди мають природний хист творити хіти! Звичайно, не все, що вони роблять, 100% стає популярним. Але шанси дуже великі.
 
Також рекомендую будьи “на хвилі”, слухати сучасну модну музику та співпрацювати з ді-джеями, які працюють в клубах – вони знають смаки аудиторії.
 
Думаєте, так просто нині почало з`являтись багато дуетів з ді-джеями? Ні – це також шлях до хіта.
 
Помилка №3 – бажання бути схожим на когось.
Це вже вторинне – манера виконання пісні, макіяж, костюми. Пряме уподобання – смішне. Використання якихось деталей, рухів – можливе. Але! Ви повинні бути індивідуальністю! Причому – ґармонійною. То ж якщо ви натягаєте на себе модний образ, але він
абсолютно не відповідає вашому внутрішньому Я – це провал. Люди відчувають фальшивку. То ж якщо ви співаєте репертуар Юри Шатунова – не намагайтесь виглядати як Леді Гага!
 
Помилка №4 – відсутність креативу.
 
Банальні відеороботи – нудні. І глибока помилка думати, що гарне відео – завжди дороге. Немає тут зв`язку. Мене дивують виконавці, які намагаються вражати бюджетом відео. Скільки б Ви не витратили грошей – без цікавої креативної ідеї нічного не вийде!
 
То ж шукайте креаторів. Шукайте творчих людей з цікавим, нестандартним мисленням. Робіть щось унікальне і аудиторія це оцінить.
 
Отже, я поки що перерахував 4 типові помилки, які заважають музичним композиціям ставати хітами. Навіть вже почав роздавати поради;) Більш детально про це – в новому розділі “Хіт-майстерня”
 
А що ж було не так в тих композиціях, про які я згадував на початку статті.
 
Пропоную Вам спочатку ознайомитися з ними:
 
 
 
Мій діагноз був невтішний для цих композицій – невдалі, прохідні, посередні пісні, які ніколи не стануть хітами.
 
По-перше – в обох роботах мене розчарували вірші. “Мама, а я люблю грузина”, “Я тебе не дам” – провальні фрази, як на мене.
 
По-друге – як ці вірші були розказані. Іванна Мелай змінювала вбрання і в деяких варіантах виглядала відверто незґрабно! У кліпі Юлії Войс взагалі пахло відвертою вульґарщиною (мені навіть здалося, що під час танцювальних Па були показані певні непристойні жести). Ну і, звичайно, футболки з написом “Bitch”… Напевне, це повинно було бути круто… А вийшло – непристойно.
 
По-третє – музика. Зовсім не сучасна! Таке враження, що виконавиці зовсім не орієнтуються у сучасних тенденціях!
 
Мені інколи здається, що ліпше нічого не робити, аніж співати такі пісні…
 
Моє підсумкове прохання до співаків – намагайтеся робити якісну музику!
SlavCha

Вячеслав Чапайкін

Філолог, фахівець з PR, SMM та інтернет-маркетингу.

Вношу свій посильний внесок в становлення нового шоу-бізнесу України - проєвропейського, професійного та високоякісного. Автор проекту "СПІВАКИ - справжня українська музика"

Сайт: www.s-production.kiev.ua

Я у соціальних мережах

Google Plus
Авторизуйтесь, щоб мати можливість залишати коментарі