Увійти

Дослідження: Якою мовою співає український шоу-бізнес і чому?

Сьогодні поговоримо про мовне питання… Знову, подумаєте Ви… Скільки можна? Згоден – зараз це болюче питання для нашої країни… Але розглянемо його в трохи іншому контексті, а саме – якою мовою співають наші виконавці і, головне, чому…
Наразі виокремлюємо три мови, якими співають у нас в країні – українська, російська та англійська. Звичайно, багато виконавців мають в своєму арсеналі пісні різними мовами. Так би мовити, для універсальності. Так що ж примушує співаків робити контент на різних мовах?
 
Почнемо з української. Відомих гуртів та виконавців, які співають виключно українською, не так вже й багато. Відразу на думку спадають „Океан Ельзи”, „ВВ”, „Друга Ріка”, „СКАЙ”, „МОТОР’РОЛЛА”, „ТІК”, Олександр Пономарьов, Марія Бурмака та інші…
 
Відразу попереджу – не ставлю за мету перерахувати всіх україномовних співаків та гурти. Мета інша – проаналізувати, чому вони співають саме українською.
 
На мою думку, це перш за все – патріоти! Це люди, на яких тримається вітчизняний шоу-бізнес і які роблять в нього свій продуктивний внесок.
 
Звичайно, інколи і цих виконавців „заносить” і вони експериментують з іншомовними піснями… Але в переважній більшості ці експерименти не дуже вдалі…
 
Знаєте, що мене дратує в мистецтві? Комерціалізація! Вона захопила всі сфери нашого життя і наносить жорстокий удар по головному – творчості. Дуже мало митців творить заради власне процесу і задоволення від результату. Переважна більшість починає щось робити з прицілом на прибутковість. А це, в свою чергу, вбиває мистецтво!
 
От зараз я багато спілкуюсь з молодими виконавцями… Як же ж мені подобається їх ентузіазм, романтика, максималізм і відвертість! На початку свого творчого шляху вони роблять виключно те, що їм подобається – музику для душі… І це виходить так душевно і по-справжньому!
 
Чому я про це почав говорити? Бо саме в комерціалізації полягає суть мовного питання в музиці – співаки роблять пісні тією мовою, якою вони найкраще продаються.
 
І тому ми переходимо до другої мовної групи – російськомовної. Бо саме тут найвиразніші представники комерційного підходу в музиці.
 
Отже, співаки, які роблять російськомовні пісні.
 
Можемо тут виділити 2 підгрупи – ті, хто співає російською, бо вони є носіями цієї мови і ніколи не робили пісень українською мовою і ті, хто ставить собі за мету підкорення перш за все російського ринку збуту.
 
З першою підгрупою все зрозуміло. А от у другій підгрупі – справжні співаки-бізнесмени! Вони орієнтуються відразу на 2 ринки збуту – Україну і Росію. Більшість російськомовних проектів – це створені спеціально для бізнесу колективи. “ВІА Гра”, “Nikita”, Вєра Брєжнєва, “Quest Pistols”, Іван Дорн, Анна Седокова – всі вони стали комерційно успішними проектами завдяки активній діяльності в Росії.
 
До цієї групи я також відношу таких собі “музичних перевертнів”, які зробили собі ім`я україномовними піснями, а потім почали намагатися заробляти у Росії – Ірина Білик, Таїсія Повалій, Верка Сердючка, Наталія Могилевська, Ані Лорак. Щодо цих виконавців, то тут у мене лише один коментар – україномовні пісні в них виходять набагато краще.
 
Тут ще хочу згадати про найцікавіший феномен нашої музики – гурт „Океан Ельзи”. Вони змогли з україномовним контентом досягти успіхів у сусідній державі – Росії! Це в той час, коли інші виконавці впевнені, що успіху там можна досягнути тільки з російськомовними піснями.
 
А тепер перейдемо до найбільш цікавої групи – співаки, які роблять музику іноземною (переважно англійською) мовою. Перше, що спадає на думку – це молоді виконавці, які виросли вже в незалежній Україні. Це люди, які знають сучасні тенденції розвитку світової музики, які ставлять перед собою амбіційну мету – підкорити західний ринок. Тут відразу чомусь пригадую Alloise, The Maneken, The Hardkiss, Svetlana Solomina, The Black Light Komma, Kishe, Dj Luitique…
 
Загалом, ця група обрала найскладніший шлях. І не треба тішити себе надією, що всі вони прагнуть просувати Україну в світі. Багато хто з них зрозумів – якісний музичний продукт, який вони роблять, дуже важко приживається в Україні… І багато хто з них робить спроби закріпитися в Європі через розчарування нашим шоу-бізнесом, неможливістю тут реалізуватися.
 
Бо нас же регулярно зомбують “комерційно вигідним” продуктом від Потапа, Вєркі Сердючкі, різних гьорлз- та бой- бендів… Пробитися з “неформатом” на ТВ дуже складно!
 
От і виходить таке собі замкнене коло – аудиторія перед телевізором споживає комерційно вигідну музику сумнівного характеру, а справді цікаві і талановиті проекти так і залишаються “неформатними”…
 
Який вихід з цієї ситуації? Необхідна підтримка молодим виконавцям! Потрібні ТВ-програми про альтернативну музику, необхідні інтерв’ю, публікації… Необхідно широкому загалу давати альтернативу, знайомити з перспективними проектами. І я впевнений – при такій підтримці через деякий час ситуація радикально зміниться і наш шоу-бізнес вийде на новий якісний ринок. Все ж таки росте нове покоління, яке, чомусь я впевнений, прагне відчувати себе більше європейцями, аніж чимось посередині:)
 
Висновок:
 
- українською мовою в нас співають переважно патріоти – вони роблять основний внесок в розбудову національного шоу-бізнесу;
 
- російською мовою в нас переважно співають комерсанти, які намагаються продати свій продукт в найбільш просте середовище – сусідню Росію;
 
- іноземною в нас співають переважно молоді виконавці, які прагнуть виглядати сучасно і актуально, мріють підкорити західний ринок, але в перважній своїй більшості не бачать можливості розвиватися в Україні.
SlavCha

Вячеслав Чапайкін

Філолог, фахівець з PR, SMM та інтернет-маркетингу.

Вношу свій посильний внесок в становлення нового шоу-бізнесу України - проєвропейського, професійного та високоякісного. Автор проекту "СПІВАКИ - справжня українська музика"

Сайт: www.s-production.kiev.ua

Я у соціальних мережах

Google Plus
Авторизуйтесь, щоб мати можливість залишати коментарі